Direct contact? Marokko +212 6 63177657 • Nederland: +31 (0)72 3034801
Actuele reisinformatie rondom het coronavirus

Laatste update: 4 april 2020

Het coronavirus heeft enorme impact op de reiswereld. Op deze pagina houden we de meest actuele reisinformatie rondom het coronavirus voor je bij. De informatie wordt (indien nodig) dagelijks aangepast, zodat je continu op de hoogte bent. Mocht je een reis bij ons geboekt hebben en de situatie verandert dusdanig dat dat invloed heeft op jouw reis, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Let op: we contacteren al onze reizigers op volgorde van vertrekdatum.

BELANGRIJK: dit moet je weten als je binnenkort met ons op reis gaat

De hele wereld wordt diep geraakt door het coronavirus. Ook wij voelen direct de gevolgen van de gesloten grenzen en noodzakelijke stappen die wereldwijd worden genomen om het coronavirus terug te dringen. Voor al onze reizigers, maar ook voor ons allemaal bij Reis door Marokko Specialist, heerst er grote onzekerheid. We worden overspoeld met mailtjes en telefoontjes van ongeruste reizigers. Uiteraard staan we voor iedereen klaar en helpen we waar we kunnen. De gezondheid en veiligheid van onze reizigers staat hierin voorop. We nemen je graag mee in ons stappenplan, zodat je weet wanneer we contact met je gaan opnemen.

Stap 1: prioriteit

Onze prioriteit gaat nu uit naar de laatste reizigers die nog in het buitenland bivakkeren. We zijn hard bezig om ook hen zo snel en veilig mogelijk naar huis te krijgen.
( Update ) 19-03-2020 | 17:30 uur - Al onze reizigers zijn terug in Nederland. 

Stap 2: contact met alle reizigers die vóór 30 april zouden vertrekken

Daarnaast benaderen we nu telefonisch alle reizigers die nog niet weg zijn, maar wel vóór 30 april zouden vertrekken. Gezien de grote mondiale onzekerheid en gesloten grenzen, adviseert reisbrancheorganisatie Vvkr, om alle reizen met vertrekdatum vóór 1 mei uit te stellen en wij zien ons genoodzaakt dat advies te volgen. Helaas is het vrijwel onmogelijk om jouw reis nog uit te voeren en ervoor te zorgen dat jij de ervaring krijgt die we je zo graag gunnen.Voor alle reizigers geldt echter wel dat we er álles aan (gaan) doen om jullie reis uit te voeren in de toekomst. Hiervoor staan we in nauw contact met onze partners op onze bestemmingen waar we mee samenwerken. We vinden het heel belangrijk om elke reiziger individueel te spreken en samen naar een oplossing te zoeken.

Stap 3: reizen vanaf 1 mei evalueren

We zijn hoopvol dat we de reizen die na 30 april op de planning staan door kunnen gaan, maar houden de situatie nauwlettend in de gaten. Ook hierin hanteren we het advies van de STO Garant. Heb jij een reis bij ons geboekt met vertrekdatum na 30 april, dan houden we je uiteraard op de hoogte. Mocht het onverhoopt zo zijn dat jouw reis ook niet kan plaatsvinden, dan laten we je dit direct per mail weten, zodat je meteen weet waar je aan toe bent. Uiteraard nemen we vervolgens ook telefonisch contact met je op; we bellen ál onze reizigers op volgorde van vertrekdatum, zodat de reizigers die het op dat moment het hardst nodig hebben, het eerst geholpen worden. Mocht deze situatie zich dus voordoen, weet dan dat je zo snel mogelijk van ons hoort. Maar gelukkig is dit voor nu nog niet aan de orde.

Stap 4: geldzaken in orde maken

Over je geld hoef je je géén zorgen te maken. Reis door Marokko is een financieel gezond bedrijf en we zijn bovendien aangesloten bij de STO Garant. Mocht er tóch een situatie ontstaan die ons bestaan in gevaar brengt, dan dekt de STO Garant te allen tijde je uitgegeven reissom. Doe dus vooral je eventueel openstaande aan- of restantbetalingen. Als betalingen nu niet plaatsvinden, zijn wij genoodzaakt om dit als een annulering te behandelen en worden er annuleringskosten aan je doorberekend.

Stap 5: vragen beantwoorden

We begrijpen maar al te goed dat er veel vragen zijn en proberen deze zo goed en snel mogelijk te beantwoorden. We willen je vragen om ons de tijd te geven om voor alle individuele reizigers de juiste informatie te vergaren, zodat we iedereen tijdig en goed kunnen helpen. Op dit moment zetten we alle medewerkers en alle telefoonlijnen in om de reizigers die het op dit moment het hardst nodig hebben te helpen en te woord te staan. De meestgestelde vragen hebben we alvast voor je verzameld; deze vind je hieronder.

In de tussentijd zijn onze gedachten bij iedereen die direct of indirect te maken hebben met de gevolgen van dit virus en we hopen dat we door een goede samenwerking en solidariteit met elkaar uit deze crisis komen. Weet dat al onze bestemmingsexperts zich enorm betrokken voelen bij onze reizigers en iedereen zullen bijstaan waar nodig. Laten we in deze bizarre tijd goed naar elkaar omkijken en vooral lief zijn voor elkaar.
 

Meestgestelde reisvragen

Wat is het verschil tussen een negatief reisadvies en een inreisverbod?

Negatief reisadvies

Het ministerie van Buitenlandse Zaken kan een land classificeren met code rood. Een land krijgt dan een negatief reisadvies, wat inhoudt dat Nederlanders wordt afgeraden om naar dat desbetreffende land te reizen. Is dit het geval? Dan nemen we zo snel mogelijk contact met je om te kijken of je reis kunnen uitstellen of omboeken.

Inreisverbod

Een land kan tevens zelf besluiten om z’n grenzen te sluiten, waardoor buitenlanders het land niet meer in mogen. Is dit het geval? Dan raden we je om je reis uit te stellen (tot maximaal ongeveer één jaar na dato). Het is ook mogelijk om je reis om te boeken naar een andere bestemming. Echter, gezien de huidige situatie raden we je aan om je reis uit te stellen. Indien er in een andere periode gereisd wordt, kunnen er meerkosten berekend worden. We doen ons uiterste best om hier zo coulant mogelijk mee om te gaan en proberen ervoor te zorgen dat jij als reiziger voor zo min mogelijk extra kosten komt te staan.

Ik heb een reis aangevraagd, maar twijfel of ik wel moet boeken …

Uiteraard staat voor ons de veiligheid van onze reizigers voorop. We gaan er nu van uit dat veel bestemmingen in het najaar weer te bereizen zullen zijn. We bieden aan al onze reizigers, ook degenen die in deze periode een reis boeken, de mogelijkheid om hun reis uit te stellen (tot maximaal ongeveer één jaar na dato) of om te boeken naar een andere bestemming indien een bestemming onverhoopt nog steeds niet te bereizen is, of jij als reiziger geen goed gevoel bij je reis hebt. Uiteraard houden we de ontwikkelingen wereldwijd nauwlettend in de gaten. Vindt jouw reis vóór het najaar plaats? Ook dan is er goede kans dat deze nog doorgang kan vinden. We houden je uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen op je bestemming. Verderop op deze pagina vind je een overzicht van de huidige maatregelen op onze verschillende bestemmingen.

Ik heb een los dagexcursie geboekt; mag ik dit kosteloos annuleren?

Hiervoor gelden de voorwaarden van Reis door Marokko. Deze zijn bij iedere organistatie anders. Neem hier graag contact met ons op.

Is het verstandig om een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten vanwege het coronavirus?

Wij raden sowieso altijd aan om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten, ongeacht de situatie. Wel is het zo dat elke verzekering anders in elkaar zit. Het is dus belangrijk om de polisvoorwaarden vooraf goed te checken om zeker te weten wat wel en niet wordt vergoed. Ook raden we je aan om na te kijken wat je ziektekostenverzekering precies dekt.

Reis door Marokko Specialist annuleert alle rondreizen en excursies tot 1 juni vanwege coronacrisis

Nog andere vragen?

Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag verder.